İzleyiciler

18 Nisan 2018 Çarşamba

YENİ BİR BAŞLANGIÇ !


https://www.lafsozluk.com/2011/03/hos-ile-ilgili-deyimler-ve-anlamlari.html

Bu blog dizisinde sizlerle şu ana kadar Kıbrıs'ta edindiğim tecrübeleri aktaracağım.

İlk olarak size biraz tercih sürecinden bahsetmek istiyorum


Sabahtan beridir bir yandan ÖSYM'nin sayfasını yeniliyor bir yandan da sosyal medyadan gelişmeleri takip ediyordum.




O an geldi çatı ve kimlik numaramla şifremi yazıp sisteme giriş yaptım. Tüm sıralamalar ve puanlar oradaydı. Ne zaman girdiğimi bile hatırlamadığım bir deneme sınavı sonrası verdikleri, tüm bölümlerin kontenjanlarının yazılı olduğu dergiyi kaptığım tercih listesine ailecek bakmaya başladık.

Birden ''ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Tam Burslu Psikoloji'''yi gördük ve çok sevindik.




İki üniversitenin tercih günlerine gittim. Biri İKÜ (İstanbul Kültür Ü.) diğeri de İGÜ (İstanbul Gelişim Ü.) idi. 16 Temmuz günü de Lütfi Kırdar'da düzenlenen tercih günlerine gitmiştim. ODTÜ standına gittiğimde kafama takılan soruları sorma fırsatım olmuştu.

İGÜ'deyken tercih listesini oluşturan kişiye ''Psikoloji'yi seçmeli miyim ?'' dediğimde kendisinin klinik psikoloji üzerine yüksek lisans yapmış olduğunu öğrendim ve uzun lafın kısası bana bu bölümü önermedi. Eğitimlerin ve sertifikaların ücretlerinin çok olduğunu söyledi. ''Bence sen gel burada bilgisayar mühendisliği oku.'' dedi.

Bu konuşmadan dolayı çok büyük bir kararsızlığa düştüm fakat durumumu değerlendirdiğimde burasının en uygun seçenek olduğunu fark ettim.

Bu arada ODTÜ KKK ile alakalı Facebook'ta bir sayfa vardı. Bu sene okula başlayanların dahil olduğu bir gruptu. Katıldıktan sonra bir Whatsapp grubunun da kurulduğunu söylediler ve katıldım. Gün geçtikçe gruba katılanların sayısı artıyordu. İlk kez yurtta kalacağım için çoğu kişi de oda arkadaşı arıyordu. İki defa birilerine sordum fakat şartlarımız uymadığı için onlarla aynı odaya çıkamadık.

Tercih sonuçları açıklandığında halamın Şile'deki yazlığındaydım. O gün de sabahtan akşama kadar bir yandan son dakika haberlerine bakıp bir yandan da sosyal medyayı kontrol ediyordum. Saat bu sefer 20.45'ti ve TA DA:


Olmuştu. 12 yıllık eğitim hayatımın meyvesini toplamıştım. Tabi son senenin çabası en fazla olanıydı.


Okulun sitesine girip gerekli belgelerin ne olduğunu öğrendim. Kaydımı e-devlet üzerinden yaptım. Öğrenci belgesini de yine e-devletten çıkardım. Sağlık belgesini de sağlık ocağından ve verem savaştan aldım. . Bu konu hakkında sizleri biraz daha bilgilendirmek istiyorum. Sağlık belgesinde istedikleri şeyler doktorun ıslak imzasının olduğu tüberküloz ve HIV testi raporları. Siz sadece bu ikisini içeren belgeleri getirmeniz yeterli olacaktır. Bazıları bu süreçte özel ya da devlet hastanelerine gidip tam teşekkülü sağlık raporu çıkartıyorlar. Kendimden bahsedecek olursak sadece bu ikisini götürdüm ve yeterli oldu.

Her ne kadar okulun internet sitesinde pasaportla giriş zorunludur yazsa da çoğu kişi kimliğini kullanıp buraya giriş yapıyor. Havaalanında pasaport kontrolüne gittiğinizde size küçük beyaz bir kağıt doldurtuyorlar. Normalde 90 gün süreniz var ama burada öğrendiğim kadarıyla bu süreyi aşsanız dahi başınıza bir şey gelmiyor. Muhaceret konusuna gelince, ben yaptırmadım ama yaptıran bir arkadaşım da var. Bunun için gerekli prosedürleri tamamlayıp belirli bir ücret yatırmanız gerekiyor. Harçsız pasaportumu ne olur ne olmaz diye çıkarttım ama havaalanında damgalattırmadım çünkü ileride Yunanistan'a gitmek istediğinizde vize konusunda sıkıntı çıkardıklarını internette okumuştum.

Bir an önce okula başlayıp kampüs hayatını yaşamayı arzuluyordum.

ODTÜ'nün mezunlar derneğinin Taksim'de buluşması vardı. Ben de buraya bir lise arkadaşımla birlikte gittim. O gün bu kampüste okuyan 5 kişi ile birlikte bilgi alışverişinde bulunmak gerçekten yararlıydı.




Bildiğiniz üzere ODTÜ'deki tüm bölümlerin eğitim dili İngilizce ve hazırlık okumak zorunlu fakat İngilizcemin yeterli olduğuna inanaraktan hazırlığı atlama sınavına Ankara Kampüsü'nde girmeye karar verdim. 5 saatlik bir araba yolcuğundan sonra sabah 9 gibi Temel İngilizce Bölümü'nün binalarının otoparkındaydık.





Küçük bir Ankara macerasından sonra sınav sonucumu öğrendim. Geçme notu 60 olan sınavdan 72 alarak hazırlığı ATLADIM ve 1 yıl daha erken mezun olacağım için mutluydum.



NOT : Hazırlıktan muaf olmak için girilen sınavın formatında bir takım değişiklikler olmuş, yeni sınav sistemi hakkında pek bilgi sahibi değilim ve maalesef şu an için önerebileceğim bir kaynakta yok.


26 Eylül'e uçak biletim alınmıştı fakat sürprizler peşimi bırakmıyordu. Haftaya bu sürprizin ne olduğunu öğrenmek için takipte kalın. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Görüşmek üzere...

Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız aşağıdaki linkleri kullanabilirsiniz.

https://ncc.metu.edu.tr/tr

http://blog.kibristaodtuvarmis.com/

https://www.tosbik.com/

https://www.youtube.com/watch?v=_0lbdqvATMM&list=PLsKxgG6vMDx0dHffk-uEKu1D5VKKULVuA&index=1






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder